Morgonstressen ställer till det!

Imorse blev jag någon minut sen hemifrån på morgonen och fick skynda ner till tunnelbanan. När jag kommer inskyndandes genom dörrarna till ankomsthallen ser jag att det är en minut kvar tills min tunnelbana ska gå. Så jag langar ruschen. Drar snabbt upp sl-kortet ur fickan och drar det genom spärren medan jag springer. Idag var jag dock för snabb, spärren hinner inte reagera så jag far in i bygeln. Den slår mot mina höfter och eftersom jag har fart så voltar jag över den, jag flyger runt i luften likt en vante och landar på ryggen. Folk runt omkring börjar skratta och jag rodnar till...

...Okej.. nu ljög jag..

Jag voltade inte i luften som en vante, utan jag välte över bygeln och tog emot mig med händerna. Där stod jag på händer med knäna lutade mot bygelns överkant och skrattade lite åt mig själv. Skyndade mig upp och fortsatte min rusch ner för rulltrappan.


Jag hann!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback