Försvinner smaksinnet också med åldern?

Okej, det hela började igår när min pappa fick smaka på ett wienerbröd som min brors sambo hade bakat. Hon studerar till konditor, men hade lyckats få fel sylt av en klasskompis, så istället för hallonsylt fick hon lingon (vilket förövrigt var riktigt gott!). Pappa tryckte i sig wienerbrödet som om han inte hade ätit på en vecka utan att ens reagera, så jag frågade vad det var för sylt, han svarar "hallon"..

Jag tänkte att han inte hann känna smaken och tog förgivet att det var hallon. Men så idag gav jag honom en mugg med blåbärssoppa, varpå han frågade vad det var. Jag sa bara åt honom att smaka och säga vad det smakade som, vilket han gjorde och sa sedan "någonting med hallon.."

Man vet ju om att ålden påverkar en del grejer, t.ex. synen, uthålligheten osv. Men det senaste dygnet har jag fått mig en liten funderare, påverkar åldern även smaksinnet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback